tisdag, november 25, 2014

Sólja

Sådär ja! Då var tröjan Sólja äntligen färdig och invigd. Och jag tyckte att lite foton utanför Kalmar Slott skulle passa denna rustika tröja. Jag är väldigt nöjd med resultatet och tyckte det var ett roligt projekt att sticka, med både spetskropp och flerfärgsstickat ok. Mycket av allt det goda!

Jag har stickat den i Onion Cotton+Merino som jag köpt från Magasin Duett. Ett underbart garn som fick väldigt fin spets efter blockning. Alla anteckningar om tröjan, ändringar mm finns på Ravelry.



4 kommentarer:

  1. Jättefin. Och ser himla skön ut.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg! Tycker verkligen om färgkombinationen!

    SvaraRadera
  3. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvaraRadera
  4. Jag har precis hittat stickklubbens podd och är helt fast! :) Är än så länge bara på avsnitt 6 så jag har mycket att se fram emot! Du pratar om ett kalljäst bröd som jag blev så sjukt sugen på att baka. Tyvärr fungerar inte länken på avsnittsguiden och därför undrar jag om du möjligen har receptet på svenska? Ursnygg tröja btw. Varm kram Anna

    SvaraRadera